Jak narychlo změnit celý koncept místo zrušeného veletrhu

Jak minimalizovat ztráty, když vám 6 týdnů před plánovaným veletrhem  veletrh zruší? Začátek roku 2020 byl pro všechny náročný. Nastala pandemie a nikdo z nás nevěděl, jaké to bude mít důsledky. Začalo rušení velkých mezinárodních akcí téměř ze dne na den.

Společnost Ericsson s pomocí své agentury zvládla během 6 týdnů vytvořit online akci Ericsson UnBoxed Office, kde vysílala živé přenosy napříč sociálními sítěmi. A to proto, že se zrušil mezinárodní veletrh Mobile World Congress (MWC) v Barceloně, který je pro společnost jednou z nejvýznamnějších událostí oboru.
Výroba expozice, plánování aktivit, setkání a přednášek běží měsíce dopředu. Na veletrhu začínají kampaně na lunch nových produktů, prezentují se všechny novinky. Investice jsou obrovské a najednou vám do toho hodí vidle nějaký covid-19. Všechno jde najednou do kopru, 6 týdnů před veletrhem!

Můžete se začít hroutit a brečet,  nebo se do toho obout a zkusit vymyslet něco revolučního. A přesně to udělali v Ericssonu. Vytvořili projekt, který předčil i návštěvnost veletrhu MWC v Barceloně.

Za pár týdnů nový koncept

Mobile World Congress (MWC) v Barceloně je důležitým mezinárodním veletrhem pro všechny výrobce a producenty mobilních technologií. Návštěvnost dosahuje až 100 000 návštěvníků. Dovedete si jistě představit, jak probíhá v mezinárodní společnosti jako Ericsson příprava na takovou mega akci. Ale několik týdnů před začátkem veletrhu, dostali všichni stopku. Veškeré akce byly kvůli pandemii zrušeny. Jak minimalizovat ztráty?

V Ericssonu se rozhodli rychle inovovat a vsadili (jak jinak) na nové technologie. Během krátké doby vytvořili Ericsson UnBoxed Office a v době původního termínu konání veletrhu vysílali živé přenosy napříč sociálními sítěmi.

Produkční tým 29 specialistů ze čtyř zemí vytvořil video obsah. Na dálku režírovali studiové natáčení ve Stockholmu a koordinovali moderátory a řečníky vysílající z 38 domácích studií.

Výsledky předčily očekávání

V online relacích se řešila různá témata — od umělé inteligence, přes 5G až po zabezpečení. Prezentace byly vysílány z celého světa — od San Franciska po Addis Abebu. Vše bylo koordinováno ze Stockholmu. Projekt se tak osvědčil, že pokračuje i v následujících letech.

  • Výsledky z roku 2020 (po zrušeném veletrhu)
  • NPS (Net Promoter Score) se zvýšilo o 9 bodů,
  • každé vysílání mělo v průměru 300 000 zhlédnutí (celkem bylo 22 sessions),
  • 22 živých přenosů
  • 40 hodin vysílání
  • 3 253 524 celkové zhlédnutí

projekt přivedl více než 3 000 nových potenciálních zákazníků.

Společnost Ericsson musela rychle inovovat, vsadit na nové technologie a vyzkoušet nové postupy, aby zprostředkovala svůj obsah co nejširšímu publiku. Nebáli se toho a vytvořili jedinečnou akci, která se ujala a dokonce pokračuje dál.

Některé firmy svou účast na veletrhu prostě zrušily, ale Eriksson toho zdárně využil ve svůj prospěch. Ostatně návštěvníci také měli původně v plánu přijet na veletrh, rezervovali si čas a těšili se na novinky. Tak proč jim to nenabídnout alespoň on-line. Předvést novinky a technologie ve svém virtuálním veletržním stánku. Navíc si udržet jejich pozornost i po veletrhu tím, že budou do Ericsson UnBoxed Office pravidelně chodit pro další informace ze světa mobilních technologií, a tím si je získat jako nové zákazníky.